Záruky
ZÁRUKY - fakty o záruke
Záruka je v dnešnej právnej terminológii (v prípade predaja tovaru v obchode) zákonná zodpovednosť predávajúceho za akosť pri prevzatí a práva spotrebiteľa z chybného plnenia.
Poďme si zhrnúť to najdôležitejšie...
- Práva spotrebiteľa sa riadi zákonom č. 89/2012 Zb. (súčasným občianskym zákonníkom).
- Kupujúci je oprávnený reklamovať tovar v lehote 24 mesiacov pri vadách, ktoré sa vyskytnú pri novom spotrebnom tovare. Ak Záručná doba plynie od odovzdania veci kupujúcemu; ak bola vec podľa zmluvy odoslaná, beží od dôjdenia veci do miesta určenia.
- Chybu treba predajcovi oznámiť ihneď po tom, čo bola zistená. <Zákonnú lehotu na uplatnenie práv z chýb tovaru však nemožno zamieňať so životnosťou tovaru, za vadu tovaru sa teda nepovažuje jeho bežné opotrebenie. Vada veci teda nie je to isté ako opotrebenie veci.
- U veci, ktorá bola predaná už ako použitá, nemožno reklamovať vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim.
- U vecí, ktoré sú predávané za nižšiu cenu, pretože (hoci nové) už pri predaji majú vadu, nemožno reklamovať tie vady, pre ktoré bola kúpna cena znížená. Predávajúci je povinný u takejto veci kupujúceho upozorniť, že vec má vadu a o akú vadu sa jedná, ak to nie je zrejmé už z povahy predaja. Ostatné vady reklamovať samozrejme možno.
Ohľadom samotnej reklamácie sa, prosíme, zoznámte s naším Reklamačným poriadkom< /a> a kontaktujte nás.
Ak máte otázky, sme Vám samozrejme k dispozícii - kontakty.