Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok internetového obchodu Báglík.sk prevádzkovaného na internetovej adrese www.baglik.sk

1. Základné ustanovenia a vymedzenie pojmov

Tento reklamačný poriadok bol spracovaný podľa ustanovení zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, č. 513/1991 Zb. a z.č. 634/1992 Zb., Zákon o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len „Tovar“), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady ( ďalej len „Reklamácia“).

„Spotrebiteľská zmluva“ je zmluva kúpna, zmluva o dielo, prípadne iné zmluvy, pokiaľ zmluvnými stranami sú na jednej strane spotrebiteľ a na druhej strane dodávateľ.

„ Predávajúci“ ALADIO sro; sídlo: Rybná 716/24, 110 00 Praha 1; IČO: 14369338; DIČ: CZ14369338 (platca DPH); zapísaný v obchodnom registri vedeného Mestským súdom v Prahe oddiel C, vložka 364633. ALADIO sro je právny subjekt, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľský subjekt, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných spoločností dodáva kupujúcemu výrobky alebo poskytuje služby. Zákazníkom nášho internetového obchodu je „Kupujúci“. Vzhľadom k platnej právnej úprave sa rozlišuje kupujúci, ktorý je spotrebiteľom a kupujúci, ktorý spotrebiteľom nie je.

„Kupujúci spotrebiteľ“ alebo len „Spotrebiteľ“ je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.

„Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ“, je podnikateľ, ktorý nakupuje výrobky či užíva služby za účelom svojho podnikania s týmito výrobkami alebo službami. Tento kupujúci sa riadi obchodnými podmienkami v rozsahu, ktoré sa ho týkajú a obchodným zákonníkom.

2. Záručné podmienky

Ak Tovar vykazuje zjavné vady, tj najmä pokiaľ je Tovar Kupujúcemu odovzdaný v porušenom transportnom obale, je Kupujúci oprávnený Tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok Kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia Predávajúcim či na vrátenie kúpnej ceny. Voľbu vykoná Kupujúci.

V prípade, že sa po prevzatí Tovaru Kupujúcim vyskytnú v záručnej dobe vady Tovaru, môže Kupujúci uplatniť svoju oprávnenú Reklamáciu.
Dĺžka záručnej doby sa riadi platnými ustanoveniami Zákona, robí teda 24 mesiacov, s výnimkami stanovenými Zákonom. Záručná lehota začína plynúť prevzatím Tovaru Kupujúcim.

Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v záručnej oprave. V prípade výmeny tovaru začína plynúť nová záručná doba.

Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním.

Na žiadosť spotrebiteľa je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to umožňuje povaha veci, postačuje namiesto záručného listu vydať kupujúcemu doklad o zakúpení veci obsahujúci údaje (faktúru), ktoré musia obsahovať údaje ako záručný list. Záručný list musí obsahovať meno a priezvisko predávajúceho, IČO, miesto podnikania.

Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo všetkých prípadoch stanovených Zákonom. Odstúpenie je voči Predávajúcemu účinné od okamihu, keď je mu doručené vyhlásenie Kupujúceho o odstúpení od zmluvy, pokiaľ sú splnené všetky nutné zákonné podmienky. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva od začiatku ruší a zmluvné strany sú si povinné vrátiť všetko, čo si na jej základe poskytli. V prípade zrušenia zmluvy z dôvodu uplatnenia práv plynúcich zo zodpovednosti za vady, vracia Kupujúci plnenie, ktoré mu poskytol Predávajúci, iba v rozsahu, v akom je to v danej situácii objektívne možné.

Spotrebiteľ má pri uplatnení záruky právo na :

ak ide o nepodstatné porušenie kúpnej zmluvy, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné, a ak nie je takýto postup možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.

ak ide o podstatné porušenie kúpnej zmluvy, právo na výmenu vadného tovaru, odstúpenie od kúpnej zmluvy, opravu vadného tovaru alebo zľavu z kúpnej ceny.

3. Vybaveniereklamácie

V prípade, že Kupujúci využije svojho práva vyžadovať odstránenie vád Tovaru opravou av záručnom liste, je pre účely záručných opráv Tovar určený podnikateľ odlišný od Predávajúceho, ktorého sídlo či miesto podnikania je vo rovnakom mieste ako v prípade Predávajúceho alebo v mieste pre Kupujúceho bližším, uplatní Kupujúci právo na záručnú opravu u podnikateľa uvedeného v záručnom liste. Tieto informácie možno prípadne nájsť v doklade, ktorý nahrádza záručný list.

Reklamáciu tovaru je potrebné vykonať v mieste sídla firmy, teda na adrese Predávajúceho.

Pri prevzatí reklamovaného tovaru v mieste sídla Predávajúceho je vystavený reklamačný protokol, ktorý je v písomnej podobe zaslaný spotrebiteľovi e-mailom alebo poštou najneskôr do 10 pracovných dní od prevzatia.
<
Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote.

Reklamáciu je možné považovať za vybavenú až v okamihu, keď túto skutočnosť ohlási Predávajúci Kupujúcemu bez ohľadu na to, či bola reklamácia zamietnutá alebo uznaná. Táto informácia je odovzdaná Kupujúcemu v elektronickej či listinnej podobe najneskôr nasledujúci pracovný deň od vybavenia reklamácie. Ak Predávajúci nekontaktuje spotrebiteľa do 30 dní, má sa za to, že vada je neodstrániteľná a spotrebiteľ tak môže nárokovať cenu výrobku späť. aby bol Tovar zabalený do vhodného a dostatočne chrániaceho obalového materiálu. Náklady na dopravu hradí Kupujúci.

Nárok na uplatnenie záruky zaniká v prípade poškodenia tovaru v dôsledku jeho opotrebovania.

Nárok je možné uplatniť za predpokladu, že tovar bol využívaný v súlade s účelom, pre ktorý bol vyrobený a ak bola reklamácia uplatnená ihneď po zistení vady, tzn. zamedzilo sa vzniku väčšej škody.

V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy či poskytnutia zľavy z kúpnej ceny je príslušná platba vrátená Kupujúcemu prevodom na bankový účet najneskôr do 14 dní od obdržania tovaru.

4. Povinnosti Kupujúceho

Kupujúci je povinný odovzdať tovar do reklamácie čistej mimo i vo vnútri, v opačnom prípade má Predávajúci právo reklamáciu odmietnuť.

5. Zodpovednosť Predávajúceho za straty

Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné straty vecí, pokiaľ neboli z batohu vyňaté alebo z neho odstránené (prívesky a pod.).

6. Záverečné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňa 1.10.2022.